اخبار مجمع

  • بیانیه مهم مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) درباره تعطیلی مراکز اسلامی هامبورگ، برلین و فرانکفورت

    بیانیه مهم مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) درباره تعطیلی مراکز اسلامی هامبورگ، برلین و فرانکفورت

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - مجمع جهانی اهل بیت(ع) با صدور بیانیه ای به تعطیلی مراکز اسلامی هامبورگ، برلین و فرانکفورت از سوی مقامات آلمان، واکنش نشان داد و این اقدام را به شدت محکوم کرد.

    در بیانیه این مجمع آمده است: مجمع جهانی اهل بیت(ع) ضمن اعلام مراتب اعتراض و نگرانی شدید خود، قویاً نسبت به نقض آشکار حقوق دینی، اجتماعی و قانونی شهروندان آلمانی و مسلمانان و شیعیان در آلمان هشدار می دهد و اقدام اخیر پلیس آلمان را از مصادیق بارز و مسلم نقض آشکار حقوق و آزادی های انسانی، نظیر آزادی دین و مذهب، آزادی بیان و آزادی اجتماعات می داند که معاهدات بین المللی و اسناد و مقررات حقوق بشر، از جمله اعلامیه جهانی حقوق بشر، منشور ملل متحد، کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی اعلامیه هزاره ملل متحد وسایر اسناد حقوق بشر و قوانین و رویه های حقوقی آلمان، آنها را به رسمیت شناخته است.

    متن این بیانیه به شرح زیر است:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    اقدام ضد حقوق بشری نیروهای ویژه پلیس آلمان در تعرض به اماکن عبادی و مقدس مسلمانان و تعطیل کردن آنها از جمله مرکز اسلامی و مسجد امام علی(علیه السلام) در هامبورگ، موجب تأسف و تأثر شدید همه مسلمانان، آزادیخواهان و علاقمندان به حقوق بشر در سراسر جهان گردید.

    مجمع جهانی اهل بیت(ع) به عنوان یک نهاد غیردولتی بین المللی که در زمینه امور دینی و فرهنگی و تسهیل و توسعه شناخت و آگاهی از تعالیم انسان ساز دین مبین اسلام و معارف متعالی اهل بیت اطهار (علیهم السلام) فعالیت می کند، این اقدام مغایر با آزادی های دینی و حقوق بنیادین بشر را شدیداً محکوم می نماید و خواستار پاسخ گویی مقامات آلمان و بازگشت مساجد و مراکز دینی به فعالیت های عادی خود می باشد.

    مرکز اسلامی امام علی (علیه السلام) هامبورگ با بیش از ۶۰ سال فعالیت، یکی از مهم ترین مراکز دینی، علمی و فرهنگی آلمان است که خدمات شایسته ای در زمینه معرفی آموزه های دینی واسلامی بر مدار عقلانیت، معنویت، همبستگی و آرامش اجتماعی، ترویج صلح، گفتگو و همزیستی مسالمت آمیز میان انسان ها و در نتیجه نفی افراط گرایی و اختلاف و خشونت داشته است. این مرکز طی سال های متمادی به عنوان یکی از معتبرترین مراکز اسلامی مورد حمایت حوزه های علمیه و مراجع بزرگی همچون مرحوم آیت الله العظمی بروجردی فعالیت کرده و با مدیریت علما و شخصیت های دانشمند توانسته است مناسبات و روابط اجتماعی، علمی و آکادمیک و همکاری و تعاملات سازنده با مراکز ادیان دیگر در آلمان و اروپا برقرار نماید و گام های مؤثری در تقویت و تحکیم زمینه های شناخت متقابل و گفتکوی ادیان و فرهنگ ها و تمدن ها بردارد.

    اتهام ترویج افراطی گری به مرکزی که سدی در برابر تندروی و تکفیر دینی و نزاع های مذهبی بوده، کاملا بی پایه و اساس و از لحاظ حقوقی و انسانی مردود است و تعطیل کردن چنین مرکز قانون گرا و مروج رویکردهای مسالمت آمیز، بر انسجام اجتماعی و همزیستی پیروان ادیان در کشور آلمان تاثیر سوئی خواهد گذاشت. همچنان که حکم صادر شده با حق برخورداری از دادرسی عادلانه، امکان تجدیدنظر خواهی و برخورداری از امنیت اجتماعی و حقوقی در تعارض است.

    مجمع جهانی اهل بیت(ع) ضمن اعلام مراتب اعتراض ونگرانی شدید خود، قویاً نسبت به نقض آشکار حقوق دینی، اجتماعی و قانونی شهروندان آلمانی و مسلمانان و شیعیان در آلمان هشدار می دهد و اقدام اخیر پلیس آلمان را از مصادیق بارز و مسلم نقض آشکار حقوق و آزادی های انسانی، نظیر آزادی دین و مذهب، آزادی بیان و آزادی اجتماعات می داند که معاهدات بین المللی و اسناد و مقررات حقوق بشر، از جمله اعلامیه جهانی حقوق بشر، منشور ملل متحد، کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی اعلامیه هزاره ملل متحد و سایر اسناد حقوق بشر و قوانین و رویه های حقوقی آلمان، آنها را به رسمیت شناخته است.

    مجمع جهانی اهل بیت(ع) از دولت آلمان می خواهد، با توجه به سابقه طولانی رعایت حقوق بشر در آن کشور، مانع از تداوم این اقدامات غیرقانونی شده، ضمن اعاده اعتبار و فعالیت امامان مساجد و مراکز اسلامی، به ویژه مراکز هامبورگ، برلین و فرانکفورت، لغو حکم تعطیل مساجد، جبران خسارت های مادی و معنوی و ادامه فعالیت تمام مراکز دینی که مورد یورش و تفتیش قرار گرفته اند، برخورد با عاملان توهین و هتک حرمت به امام و مدیر مرکز اسلامی برلین و نیز منع  تکرار این اقدامات غیر قانونی که یقیناً موجب ایجاد التهاب و ترویج خشونت و تشدید و توسعه اسلام هراسی در اروپا و جهان و سوء استفاده عناصر ضد اسلامی مروج اسلام هراسی می گردد و عوارض جبران ناپذیری را در جهان در پی خواهد داشت، بر پایبندی خود به حقوق شهروندی و نفی نژادپرستی و اسلام هراسی تاکید و مانع سوء استفاده گروه های تندرو و خشونت طلب و افزایش حملات به مسلمانان شود که در شرایط کنونی که جهان شاهد جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم، زنان و کودکان فلسطینی از یک سو وحمایت افکار عمومی مردمان جهان، از جمله در اروپا وآلمان از مردم ستمدیده فلسطین است، اهمیتی دوچندان در ایجاد صلح و امنیت و آرامش و گفتگو و همزیستی یافته است.

    اقدامات خشونت آمیز، بازرسی های خودسرانه، بازداشت ها و اخراج های غیرقانونی و بی دلیل  توسط پلیس و مقامات محلی و فدرال آلمان و تعطیل مساجد و مراکز اسلامی و انجمن های شیعی که بطور رسمی و قانونی به ثبت رسیده اند و در چارچوب قوانین و مقررات آلمان فعالیت می کنند، از بارزترین نمونه های سلب حقوق بنیادین و امنیت اجتماعی و قضایی مسلمانان و شیعیان مقیم بدون امکان احقاق حق و برخورداری از رسیدگی های عادلانه است.

    مجمع جهانی اهل بیت(ع) که پس از انتشار خبر این اقدامات، اعتراضات متعددی را از اقصی نقاط جهان در محکومیت این حادثه دریافت کرده است، ضمن فراخواندن مسلمانان مقیم آلمان به حفظ آرامش و رعایت قانون، از تمام مسلمانان جهان، علما، دانشمندان، اساتید دانشگاه و رهبران دینی دیگر مذاهب و ادیان می خواهد، با اقدامات حقوقی و قانونی، به حمایت از حقوق آحاد ملت بزرگ آلمان و مسلمانان اهتمام بورزند و مانع از محرومیت بخش قابل توجهی از مردم آن کشور از حقوق مسلم انسانی و دینی و اجتماعی شان شوند.

    مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید مجدد بر ضرورت حفظ آرامش وانسجام اجتماعی و حمایت از حقوق شهروندان واقلیت ها، مجددا از مقامات آلمان مصرانه می خواهد، نسبت به تغییر رویه کنونی و حمایت از حقوق مسلمانان اقدام عاجل نماید و از مراجع بین المللی، از جمله  کمیساریای عالی حقوق بشر شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد انتظار دارد که برای حمایت از حقوق بشر در سراسر جهان، از  جمله در آلمان، قاطعانه عمل کند.

    مجمع جهانی اهل بیت(ع)

    مردادماه ۱۴۰۳ برابر با جولای ۲۰۲۴

    شایان ذکر است که رسانه‌های آلمانی دیروز چهارشنبه ۳ مردادماه گزارش دادند که نیروهای پلیس این کشور به مرکز اسلامی هامبورگ و نیز سایر مراکز اسلامی وابسته به آن حمله کردند و فعالیت این نهادها نیز ممنوع اعلام شد. در همین زمینه، وزارت کشور آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که فعالیت مرکز اسلامی هامبورگ و مراکز زیرمجموعه آن در شهرهای فرانکفورت، مونیخ و برلین را به دلیل پیروی از "اهداف اسلام‌گرایانه تندرو" ممنوع کرده است. در نتیجه این ممنوعیت، چهار مسجد شیعیان در آلمان بسته خواهد شد و دارایی‌های مرکز اسلامی هامبورگ مصادره می‌شود.

    مجمع جهانی اهل بیت(ع) در واکنش به تعطیلی مراکز اسلامی هامبورگ، برلین و فرانکفورت از مقامات آلمان مصرانه درخواست کرد که نسبت به تغییر رویه کنونی و حمایت از حقوق مسلمانان اقدام عاجل نماید.

  • بیانیه مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در محکومیت کشتار عزاداران حسینی در عمان

    بیانیه مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در محکومیت کشتار عزاداران حسینی در عمان

    به  گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع)- در پی حمله تروریستی به عزاداران حسینی در منطقه وادی الکبیر عمان که به شهادت و زخمی شدن شماری از عزاداران و شیفتگان مکتب اهل بیت(ع) منجر شد، مجمع جهانی اهل بیت(ع) با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن این حادثه دلخراش خواستار شناسائی طراحان و آمران سیاه دل این جنایت غیر انسانی شد.

    متن این بیانیه به شرح زیر است:

     بسم‏الله الرحمن الرحیم

       انالله و انا الیه راجعون

    قال الله الحکیم فی کتابه الکریم" من المومنین رجال صدقوا ماعاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدّلوا تبدیلاً » احزاب/23

    حادثه دلخراش و خونین کشتار تعدادی از عزاداران و شیفتگان مکتب اهل بیت علیهم السلام در ایام سوگواری سید الشهیدان امام حسین بن علی علیه السلام که توسط گروه تروریستی داعش در مسجد و حسینیه امام علی علیه السلام در منطقه " وادی الکبیر" در اطراف شهر مسقط پایتخت کشور عمان روی داد نشان از نهایت سنگدلی، خوی درندگی، کینه‌جویی، جهل و تعصبِ کورکورانه این عناصر مزدور و جنایتکار می باشد.

    اکنون که امت اسلامی و به ویژه مردم مسلمان و مظلوم فلسطین در رویاروی با جنایت رژیم کودک‌کش صهیونیست قرار گرفته و هر روز شاهد حوادث غمبار در غزه می باشد، اقدامات جنایتکارانه این تروریست‌های متحجر و سفاک که تحت برنامه ریزی مستقیم سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی صورت می‌گیرد، دل هر انسانی آزاده و حق طلبی را به درد می‌آورد و این دشـمنان بی رحم، بدون هر نوع منطقی می‌کوشند تا بدین وسیله بر ناکامی‌های خویش سرپوش بگذارند.

    مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام ضمن محکوم نمودن این حادثه دلخراش و اندوه‌بار مراتب همدردی و تسلیت خود را با ملت و دولت دوست و برادر عمان و بویژه خانواده‌های جان باختگان اعلام می‌دارد و از خداوند منّان برای شهدای این اقدام ناجوانمردانه، بهشت برین و حشر با حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و دیگر شهدای کربلا، مسئلت می‌نماید و امید دارد دولت پادشاهی عمان ضمن پی گیری و شناسائی طراحان و آمران سیاه دل این جنایت غیر انسانی، عناصر حمله کننده را شناسائی و طبق شرع مقدس اسلام و قوانین جاریه به سزای اعمالشان برساند.

    وسیعلم الذین ظلموا أی منقلب ینقلبون(صدق الله العلی العظیم)

     مجمع جهانی اهل بیت(ع)

      28/04/1403

    مجمع جهانی اهل بیت(ع) با صدور بیانیه ای حادثه دلخراش و خونین کشتار تعدادی از عزاداران و شیفتگان مکتب اهل بیت(ع) در منطقه وادی الکبیر عمان را محکوم کرد.

  • آیت‌الله رمضانی: راز ماندگاری عاشورا در قداست هدف و وسیله‌ آن نهفته است

    آیت‌الله رمضانی: راز ماندگاری عاشورا در قداست هدف و وسیله‌ آن نهفته است

    به گزارش پایگاه رسمی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - آیت‌الله «رضا رمضانی» امروز سه‌شنبه، 26 تیر 1403 در مراسم عزاداری شب عاشورا که در مسجد امام حسن عسگری(ع) محله پل طالشان رشت برگزار شد، اظهار کرد: بیش از هزار و سیصد سال از واقعه‌ی جان‌سوز عاشورا می‌گذرد، واقعه‌ای که در آن برترین انسان‌ها به شهادت رسیدند و 18 تن از سلاله‌ی پاک ائمه اطهار(ع) جان خود را در راه یاری حق و حقیقت فدا کردند.

    دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: دشمنان حق و حقیقت هیچ‌گاه از تلاش برای خاموش کردن نور این واقعه‌ عظیم دست نکشیده‌اند. از جنایات متوکل عباسی در تخریب بارگاه امام حسین (ع) تا هجوم وهابیت به بارگاه ائمه در بقیع و کربلا، همگی نشان از کینه‌ دیرینه‌ دشمنان اهل بیت (ع) دارد.

    وی تصریح کرد: با وجود همه این جنایات، نه تنها نور عاشورا خاموش نشد، بلکه روز به روز بر شکوه و عظمت آن افزوده شد. حرم و بارگاه ائمه اطهار(ع) در نجف، کربلا، سامرا و کاظمین هر ساله باشکوه‌تر از سال قبل پذیرای زائران عاشق از سراسر جهان است.

    آیت‌الله رمضانی خاطرنشان کرد: مجالس عزاداری امام حسین (ع) و دسته‌های عزاداری در دورترین نقاط دنیا، از لس‌آنجلس آمریکا تا قلب اروپا، برگزار می‌شود. در شهرهایی مانند لندن، پاریس، برلین، مونترال و ...، اجتماعات عظیم عزاداران گرد هم می‌آیند تا حماسه‌ عاشورا را زنده نگه دارند.

    نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) نه برای قدرت‌طلبی و ثروت‌اندوزی، بلکه برای نجات بشریت و احیای دین مبین اسلام به وقوع پیوست، اظهار کرد: سیدالشهدا(ع) در برابر ظلم و ستم یزید و یزیدیان که دین خدا را به بازی گرفته بودند، قیام کرد. او در مقابل انحرافات و بدعت‌هایی که در دین مبین اسلام رخ داده بود، ایستادگی کرد و پرچم حق و حقیقت را برافراشت.

    وی در ادامه‌ سخنان خود به برخی از ظلم و ستم‌های یزید و یزبه یدیان اشاره و خاطرنشان کرد: در آن زمان، نائب خلیفه مست می‌شد و نماز دو رکعتی را چهار رکعت می‌خواند و کسی جرأت اعتراض نداشت. یزید نیز فاسق و فاسد بود و هیچ تعهدی به دین و اخلاق نداشت.

    آیت‌الله رمضانی ابراز کرد: امام حسین (ع) در چنین شرایطی به عنوان الگویی برای تمام آزادگان و حق‌طلبان جهان، جان خود را فدا کرد و درس ایثار و فداکاری را به بشریت آموخت.

    دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: عاشورا چراغی روشن در مسیر بشریت است و درس‌های این واقعه‌ عظیم، همچنان برای ما راهگشا است.

    وی با اشاره به راز ماندگاری و جاودانگی عاشورا، تاکید کرد: راز ماندگاری عاشورا در قداست هدف و وسیله‌ آن نهفته است. امام حسین (ع) و یارانش با نیتی پاک و مقدس و با استفاده از روش‌هایی مشروع و اخلاقی، به میدان مبارزه علیه ظلم و ستم یزید و یارانش قدم گذاشتند. اما در مقابل، دشمنان امام حسین (ع) که از تاریکی جهل و نادانی رنج می‌بردند، به هر جنایتی دست زدند. آنها آب را بر روی خاندان امام بستند، خیمه‌ها را آتش زدند، کودکان را به شهادت رساندند و زنان را به اسارت گرفتند.

    آیت‌الله رمضانی خاطرنشان کرد: همانطور که در زیارت اربعین نیز اشاره شده، شهادت امام حسین (ع) نوری بر تاریکی جهل و گمراهی بود. آن حضرت جان خود را فدا کرد تا بشریت از ظلم و ستم رهایی یابد و به حقیقت و عدالت دست پیدا کند.

    نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عاشورا به دلیل دارا بودن هدفی مقدس، رهبری عادل و یارانی فداکار، به قیامی جاودانه تبدیل شد، تصریح کرد: نهضتی که نشان داد پیروزی حقیقت بر ظلمت، حتمی است و هر انقلابی که با این شاخصه‌ها همراه باشد، به سرانجامی نیکو خواهد رسید.

    وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز نمونه بارز دیگری از یک نهضت مقدس و پیروز بود، گفت: رهبری داهیانه امام خمینی(ره) که خود نمونه‌ای از تقوا و عدالت بود، در کنار ایمان و فداکاری مردم ایران، این انقلاب را به ثمر رساند.

    آیت‌الله رمضانی اضافه کرد: امام خمینی (ره) با نفی وابستگی به قدرت‌های خارجی و احیای هویت ملی ایرانی اسلامی، عزت و سربلندی را به کشور بازگرداند. در دوران پهلوی، ایران ذلیل و تحت سلطه بیگانگان بود، اما انقلاب اسلامی، غرور و آزادی را به ارمغان آورد و ایران را به کشوری مقتدر در منطقه تبدیل کرد.

    دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه ایران اسلامی امروز، جایگاهی فراتر از یک کشور معمولی دارد و به عنوان قدرتی منطقه‌ای و جهانی شناخته می‌شود، گفت: پیشرفت‌های چشمگیر ایران در عرصه‌های علمی، نظامی و پزشکی، گواه این مدعا است. در حوزه علم و فناوری، ایران از رتبه 57 در دوران قبل از انقلاب، به رتبه 16 جهان صعود کرده و در برخی رشته‌ها، جزو 10 و 5 کشور برتر دنیا قرار دارد.

    وی افزود: با وجود این دستاوردهای ارزشمند، هنوز چالش‌هایی در زمینه معیشت و اشتغال وجود دارد که باید توسط دولت مرتفع شود. مردم ایران که با فداکاری و از جان و مال خود برای انقلاب مایه گذاشته‌اند، اکنون تشنه خدمت و عدالت هستند.

    آیت‌الله رمضانی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، به عنوان شاگرد خلف امام راحل(ره)، مسیر پرفروغ انقلاب را ادامه می‌دهد. درس‌های ایشان در عرصه سیاست، برگرفته از مکتب عاشورا و انقلابی که شعاعی از مکتب حسینی است، می‌باشد.

    نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مردم ایران در راهپیمایی‌های تاسوعا و عاشورا، با شعارهای عزت، استقلال و آزادی، انقلابی را رقم زدند که در آن، طعم واقعی آزادی چشیده شده است. آزادی‌ای که در آن، برخلاف آزادی غربی، کسی به خاطر بیان عقیده خود (مانند انکار هولوکاست) مورد مجازات قرار نمی‌گیرد.

    وی بیان کرد: هدف انقلاب اسلامی، عدالت، عقلانیت و معنویت است و نه سلطه بر دیگران، کشورگشایی و ظلم. اما در مقابل هرگونه تجاوز و حمله‌ای، ایران با قاطعیت از خود دفاع خواهد کرد. این درس ایستادگی و عدم پذیرش ذلت، برگرفته از مکتب عاشورا و آموزه‌های امام حسین (ع) است.

    آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند، عاشورا به ما درس سیاست می‌دهد، گفت: اشک ریختن و سوگواری برای امام حسین (ع) باید همراه با تعهد و عمل باشد و ما را به میدان مبارزه برای تحقق آرمان‌های انقلاب رهنمون کند.

    دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: انقلاب ما که شعاعی از انقلاب عاشورا است، درسی برای مسئولین دارد. آنها باید با عمل به آموزه‌های عاشورا و ادامه مسیر امام خمینی (ره)، الگوی شایسته‌ای برای مردم باشند.

    وی در پایان تاکید کرد: امروزه به برکت عاشورا، شاهد گسترش مقاومت در سراسر جهان هستیم. جوانان دانشجو در نقاط مختلف دنیا، از جمله آمریکای مرکزی، با الهام از نهضت عاشورا، بیداری و عدالت‌خواهی را فریاد می‌زنند.

    ---------------------

    دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه راز ماندگاری عاشورا در قداست هدف و وسیله‌ آن نهفته است، گفت: عاشورا چراغی روشن در مسیر بشریت است و درس‌های این واقعه‌ عظیم، همچنان برای ما راهگشا است.

  • کتاب «خودسازی، تزکیه و تهذيب نفس» به زبان اندونزیایی ترجمه و منتشر شد

    کتاب «خودسازی، تزکیه و تهذيب نفس» به زبان اندونزیایی ترجمه و منتشر شد

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) -کتاب «خودسازی، تزکیه و تهذيب نفس» به زبان اندونزیایی ترجمه و در کشور اندونزی منتشر شد.

    این اثر طرح مباحثی پیرامون موضوع خودسازی است. نویسنده در این اثر در نظر داشته است تا کلیاتی درباره دستمایه‌ها و اصول کلی تزکیه و تهذیب نفس و روش‌های سیر و سلوک را بر پایه سفارش‌های قرآن و روایات معصومین علیهم السلام در اختیار خوانندگان قرار دهد.

    وی در ابتدا به اهمیت تزکیه نفس به عنوان هدف اصلی پیامبران الهی و جایگاه محوری قلب در قرآن اشاره نموده است. سپس موضوع تهذیب محور قرار گرفته و در ارتباط با آن، مباحثی چون: پرهیز از غفلت، هوای نفس، جهاد اکبر، خودخواهی، تقوی، اوصاف متقین، مراقبت و توبه را مطرح کرده است.

    در ادامه نیز موضوع پرورش نفس محور قرار گرفته و پیرامون آن به مسایلی نظیر: ایمان، تکامل و تقرب، ذکر خدا، راه‌های وصول، دستورالعمل‌ها، موانع راه، فضایل اخلاقی، عمل صالح، نوافل، نماز شب، جهاد و شهادت، احسان، دعا و روزه اشاره شده است.

    کتاب «خودسازی، تزکیه و تهذيب نفس» اثر مرحوم آیت الله ابراهیم امینی است و از سوی علی بافقیه به زبان اندونزیایی ترجمه شده است.

      

    andonezi.jpg

    به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع)، کتاب «خودسازی، تزکیه و تهذيب نفس» به زبان اندونزیایی ترجمه و در کشور اندونزی منتشر شد.

  • پیام تسلیت دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در پی ارتحال آیت‌الله نکونام گلپایگانی

    پیام تسلیت دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در پی ارتحال آیت‌الله نکونام گلپایگانی

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - آیت الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پیامی ارتحال آیت الله «علی نکونام گلپایگانی» عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.

    متن این پیام به شرح زیر است:

    بسمه تعالی

    الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : إذا ماتَ المؤمنُ الفَقيهُ ثُلِمَ في الإسلامِ ثُلمَةٌ لا يَسُدُّها شيءٌ . (الكافی ۱/۳۸/۲)

    خبرارتحال عالم ربانی آیت الله آقای حاج شیخ علی نکونام گلپایگانی رحمة الله علیه عضو محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موجب تأسف و تأثر گردید.

    آن عالم فرزانه و خلیق و خدوم عمر با برکت خود را در کسب و نشر معارف اهل بیت علیهم السلام و تعلیم و ارشاد صرف نمود. اخلاص در عمل،  تواضع و ساده زیستی، رعایت اخلاق اسلامی و برخورد کریمانه از ویژگی های آن مرحوم بود. و خدمت به  حوزه های علمیه و طلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی ومردم در کارنامه این  استاد حوزه می درخشد.

    اینجانب رحلت آن فقید سعید را به بیت معظم و متعلقین، حوزه‌های علمیه و جامعه محترم مدرسین و همه شاگردان و ارادتمندان  خصوصا مردم عزیز گلپایگان تسلیت عرض می نمایم.

    از در گاه حضرت حق جل جلاله برای روح آن فقید سعید علو درجات و حشر با موالیانش و برای خانواده های محترم نکونام و بیت مرحوم آیت الله افتخاری و همه داغدیدگان  صبر جمیل و اجر جزیل مسالت دارم.

    رضا رمضانی

    شایان ذکر است که آیت‌الله علی نکونام گلپایگانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، صبح روز پنج شنبه ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۳ دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت. او بیش‌ از ۳۵ سال‌ به‌ تدریس‌ دوره‌ سطح‌ پرداخت و از این‌ راه‌ طلاب‌ بسیاری‌ را تربیت‌ کرد که‌ بسیاری‌ از آنها خود، از مدرسان‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ به‌ شمار می‌آیند.

    آیت الله رمضانی در پیامی ارتحال آیت‌الله نکونام گلپایگانی را تسلیت گفت.

  • دو پیام تسلیت از آیت‌الله دری نجف‌آبادی

    دو پیام تسلیت از آیت‌الله دری نجف‌آبادی

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - نایب رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با صدور پیام‌هایی، درگذشت مرحوم آیت الله حاج شیخ علی نکونام و مرحوم آقای حاج سید جواد حجازی را تسلیت گفت.

    پیام تسلیت آیت‌الله « قربانعلی دری نجف‌آبادی» در پی درگذشت مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ علی نکونام گلپایگانی به شرح زیر است:

    بسمه تعالی

    (انا لله و انا الیه راجعون)

    ارتحال عالم ربانی و خدمتگزار از مکتب اهل البیت (علیهم السلام) مرحوم آیت ا... آقای حاج شیخ علی نکونام گلپایگانی «رض» که از علمای خدمتگزار و متعهد و وفادار نسبت به امام، رهبر عزیز و آرمانهای متعالی اسلامی و منشأ خیر و برکت بودند و از اعضای محترم جامعه مدرسین و اساتید و فضلای محترم حوزه علمیه مقدّسه قم و از دوستان بودند یادشان به خیر و راهشان پر رهرو.

    اینجانب ضمن تسلیت به مقام معظّم رهبری «مدظله العالی»، حوزه مقدّسه علمیه قم، دوستان، شاگردان و ارادتمندان به آن بزرگوار و بیت مکرّم مرحوم آیت ا... العظمی گلپایگانی (رض) و بیت شریف آن مرحوم از خداوند متعال برای آن فقید سعید رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر و اجر و حسن توفیق و برای رهبر عزیز و مراجع عالیقدر سلامت و عافیت و برای اسلام و جبهه مقاومت پیروزی و سربلندی مسئلت می نمایم.

    خداوند متعال به همه ما توفیق خدمت و حسن عاقبت کرامت فرماید و در جوار صاحب این ایام نورانی حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و اصحاب و انصارش توفیق حضور کرامت فرماید ان شاء ا... .

    بمنّه و کرمه  

    دری نجف آبادی

    نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک

    همچنین متن پیام آیت الله دری نجف آبادی در پیامی رحلت پدر حجه الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علی اصغری حجازی به شرح زیر است:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    ( انا لله و انا الیه راجعون)

    برادر گرامی جناب حجه الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علی اصغری حجازی دامت توقیقاته

    سلام علیکم و رحمه ا... و برکاته

    ارتحال پدر بزرگوارتان ابوالشهیدین مجاهد خدوم و خادم الحسین (علیه السلام) مرحوم آقای حاج سید جواد حجازی (رض) که عمر شریف خود را در راه خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی و اهل البیت (علیهم السلام) و مردم شریف و نیازمندان و ایتام و تأمین سلامت جامعه صرف نمودند و از ارادتمندان دیرین امام  راحل (رض) و یاران وفادار رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) بودند و فرزندان برومندی را تقدیم اسلام و جبهه حق نموده از جمله شهیدان عزیز و گرانسنگ شهید سید محمد باقر و سید جعفر حجازی (رض) و نیز برادر و فرزند برومند و خدمتگزاری مانند جناب عالی و دیگر عزیزان تربیت نموده و الگویی از وفاداری و صفا و خدمت به اسلام و مردم و مجاهدت در راه حق بودند را به رهبر عزیز و بزرگوار و آن برادر متعهّد و خدمتگزار و سایر عزیزان و والده مکرّمه و بیت شریف و مکرّم حجازی و مردم شریف استان همدان تسلیت عرض می نمایم.

    خداوند منّان را سپاسگزارم که در سایه الطاف بیکران او این همه توفیق و عنایت شامل و در ایام عاشورای امام حسین (علیه السلام) به کاروان ثارالله (علیه السلام) پیوستند و سرانجام در جوار حضرت ثامن الائمه (علیه السلام) مأوی گزیدند عاش سعیدا و مات سعیدا حشره الله مع الشهداء والصلحا والصدیقین بحقّ محمّد و آله الطاهرین.

    برای رهبر عزیز و بزرگوار و آن برادر وفادار و خدمتگزار و دودمان مکرّم حجازی و همه خدمتگزاران عرصه های جهاد و اجتهاد آرزوی سلامت و حسن عاقبت دارم.

    ارادتمند و ملتمس دعای خیر

    دری نجف آبادی

    نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک

    نایب رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با صدور پیام‌هایی، درگذشت مرحوم آیت الله حاج شیخ علی نکونام و مرحوم آقای حاج سید جواد حجازی را تسلیت گفت.

  • پیام تسلیت آیت‌الله هادوی تهرانی در پی ارتحال آیت‌الله نکونام گلپایگانی

    پیام تسلیت آیت‌الله هادوی تهرانی در پی ارتحال آیت‌الله نکونام گلپایگانی

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت (ع) - آیت الله «مهدی هادوی تهرانی» عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پیامی ارتحال آیت الله «علی نکونام گلپایگانی» عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.

    متن این پیام به شرح زیر است:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    انما یخشی الله من عباده العلماء (فاطر، ۲۸)

    ارتحال عالم متخلق و صدیق صادق  حضرت آیت الله حاج شیخ علی نکونام گلپایگانی (رحمة الله علیه) موجب کمال تأسف و تاثر گردید.

    بی شک افول این ستاره اخلاق و تواضع، ثلمه ای است بر پیکر حوزه علمیه قم که چیزی آن را جبران نمی کند.

    این جانب ضمن تسلیت این ضایعه اسفناک به حضور مقدس امام زمان عجل الله فرجه الشریف و تمامی مراجع عظام تقلید بویژه مقام معظم رهبری (دامت برکاتهم) و علما و فضلا وطلاب حوزه های علمیه به ویژه فضلا وطلاب حوزه علمیه قم، برای آن دانشمند ساده زیست هم نشینی با محمد و آل محمد (علیهم السلام) و برای تمام بازماندگان و علاقمندان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه ایزد بی بدیل خواستارم.

    مهدی هادوی تهرانی

    قم آشیانه آل محمد (علیهم السلام)

    ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۳

    شایان ذکر است که آیت‌الله علی نکونام گلپایگانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، صبح روز پنج شنبه ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۳ دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت. او بیش‌ از ۳۵ سال‌ به‌ تدریس‌ دوره‌ سطح‌ پرداخت و از این‌ راه‌ طلاب‌ بسیاری‌ را تربیت‌ کرد که‌ بسیاری‌ از آنها خود، از مدرسان‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ به‌ شمار می‌آیند.

    عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پیامی ارتحال آیت الله علی نکونام گلپایگانی را تسلیت گفت.

پایگاه‌های مرتبط

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
2*3=? کد امنیتی