اخبار مجمع

  • توافق همکاری انتشارات مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با انتشارات Fargoes

    توافق همکاری انتشارات مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با انتشارات Fargoes

    به گزارش پایگاه رسمی مجمع جهانی اهل بیت (ع)- «مصطفی بهبهانی پور» مدیرکل خدمات فرهنگی و انتشارات مجمع جهانی اهل بیت(ع) با مدیر انتشارات FARGOES گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

    در این دیدار که همراه با بازدید از غرفه دو ناشر در نمایشگاه بین المللی کتاب کوالالامپور  صورت پذیرفت، توافق گردید تا مجموعه ۴۸ جلدی آفتابگردان توسط انتشارات FARGOES  از زبان انگلیسی به زبان مالایی ترجمه شده و با مشارکت صد درصدی انتشارات مذکور در تیراژ ۳۰۰۰ نسخه در کشور مالزی چاپ و توزیع گردد.

    مدیر انتشارات FARGOES مالزی ضمن ابراز علاقه نسبت به گسترش همکاری‌ها با انتشارات مجمع جهانی اهل بیت(ع) ابراز امیدواری کرد این توافق زمینه‌ساز گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف نشر باشد.

    لازم به ذکر است چهل و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب کوالالامپور با حضور ۱۷ کشور از تاریخ ۴ خرداد لغایت ۱۴ خرداد در حال برگزاری است و انتشارات مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام از سوی جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه حاضر شده است.

    .....................................
    پایان پیام/ 167

    مدیرکل خدمات فرهنگی و انتشارات مجمع جهانی اهل بیت(ع) با مدیر انتشارات FARGOES گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

  • گزارش جامع مراسم بزرگداشت شهدای خدمت/ آیت‌الله رمضانی: خستگی‌ناپذیری، ویژگی اصلی شهدای خدمت بود + تصاویر و ویدیو

    گزارش جامع مراسم بزرگداشت شهدای خدمت/ آیت‌الله رمضانی: خستگی‌ناپذیری، ویژگی اصلی شهدای خدمت بود + تصاویر و ویدیو

    به گزارش پایگاه رسمی مجمع جهانی اهل بیت (ع)- مراسم بزرگداشت شهدای خدمت از سوی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و جامعة المصطفی العالمیه، عصر امروز پنجشنبه ـ 10 خرداد 1403 ـ در سالن قدس مجتمع جامع امام خمینی(ره) در قم برگزار شد.

    در این مراسم که علما و طلاب و دانش‌پژوهانی از کشورهای مختلف جهان حضور داشتند، آیت‌الله رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی رئیس جامعة المصطفی العالمیه و حجت‌الاسلام والمسلمین الدقاق از علمای بحرین به سخنرانی پرداختند.

    شهدای خدمت، تربیت شده مکتب اهل‌بیت(ع) بودند

    آیت‌الله رضا رمضانی در این مراسم با تجلیل از خدمات ارزنده شهدای خدمت بیان داشت: شهدای خدمت، تربیت شده‌ی مکتب امامین انقلاب بودند که از مکتب اهل‌بیت(ع) نشأت گرفته است.

    دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) افزود: امام خمینی(ره) می‌فرمودند: از آیه شریفه «أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ..»، دو قیام برداشت می‌شود؛ یکی قیام فردی برای توحید و دیگری قیام اجتماعی برای رساندن جامعه به عدالت که همین عدالت، آرزوی همه انبیاء الهی بود؛ لذا برای تحقق عدالت در جامعه باید هزینه‌های سنگین داد. امام(ره)، شاگردان خودشان را این گونه تربیت کردند، شهدایی همچون شهید بهشتی و امروزه نیز همانند آیت‌الله رئیسی که هر یک، تاثیر اجتماعی عمیقی را در جامعه برجای گذاشتند. آن چیزی که به دست آمده، سرمایه‌ی اجتماعی بزرگ و بین‌المللی است. این سرمایه بین‌المللی که به برکت خون شهدای خدمت به دست آمده را، باید پاسداشت و از آن در انتخابات نیز استفاده کرد.

    1bd43cb9-97a2-4757-a2c7-d133ef07b230.jpg

    شهدای خدمت، خالصانه خادم مردم بودند

    آیت‌الله رمضانی، خادم بودن را به عنوان یکی از ویژگی‌های مشترک شهدای راه خدمت دانست و افزود: در نظام‌های لیبرالیستی، سخنی از اخلاق در کنار سیاست وجود ندارد، ولی شهید رئیسی، این ویژگی‌ها را در کنار هم جمع کردند. در آنجا سخن از اخلاص در حوزه سیاست بی‌معناست، آنها معتقد هستند که حتی در حوزه‌ی رسانه هم سخن گفتن از اخلاص بی‌معناست؛ لذا این مبانی فقط در مکتب وحیانی، مکتب اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) مشاهده می‌شود که باید مردم را دوست داشت، همانگونه که حضرت امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر فرمود: «مردم را دوست داشته باش». در مکتب اهل‌بیت(ع) و مکتب امامین انقلاب مشاهده می‌کنید که کار برای خدا است و این امر، از آموزه‌های مهم اهل‌بیت(ع) می‌باشد. این که سیاستمدار اخلاقی باشد، ملاک او رضایت مردم و گره‌گشایی از مشکلات آنان باشد، غم مردم غم او و شادی مردم شادی او باشد، در سیاست اسلامی کاملا مشهود است.

    یک مدیر در نظام اسلامی خستگی نمی‌شناسد

    وی به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «رئیسی عزیز، خستگی نمی‌شناخت» اشاره کرد و گفت: یک مدیر در نظام اسلامی خستگی نمی‌شناسد، زیرا‌ برای خدا کار می‌کند؛ مراد از خستگی، خستگی تَن نیست چون بالاخره تَن خستگی پیدا می‌کند، بلکه مراد خستگی روحی است. البته در روایات ما اشاره شده که خستگی و دلمردگی روحی در بسیاری از بیماری‌های جسمی تاثیرگذار است، همانند حسادت که به ایمان و جسم فرد ضربه می‌زند. اما آنچه بدان اشاره می‌کنم، خستگی‌ناپذیری یا به عبارتی «خستگی را خسته‌کردنِ» یک مدیر اسلامی در نظام اسلامی می‌باشد که این ویژگی را شهید رئیسی و همراهانش داشتند.

    d3d33cb9-97a2-4757-a2c7-d133ef07b230.jpg

    شهادت این شهید، سرمایه‌ای اجتماعی به دنبال دارد

    آیت‌الله رمضانی با اشاره به برکات خدمات شهید رئیسی برای جامعه ایران گفت: شهید رئیسی هم نشاط داشت، هم خوش برخورد بود، هم عملش اتقان داشت و همینطور تداوم در کار داشت؛ لذا شهادت این شهید، سرمایه‌ای اجتماعی به دنبال دارد و امیدواریم در انتخابات، خادمی که ویژگی‌هایی همچون اخلاص و صمیمی‌بودن با مردم را داراست، انتخاب گردد تا پیشرفت انقلاب را در اُمّ‌القرای جهان اسلام دنبال کند.

    به لطف و حکمت الهی، این خلأ جبران خواهد شد

    حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه به عنوان دیگر سخنران این مراسم، سانحه شهادت رئیس‌جمهور محبوب و همراهان ایشان را حادثه‌ای تلخ برای مردم، نظام مقدس اسلامی و مقام معظم رهبری خواند و تصریح کرد: با این وجود باور داریم به لطف و حکمت الهی، این خلأ جبران خواهد شد و این تجربه‌ای است که در حوادث پیشین انقلاب اسلامی نیز بارها مشاهده شده است و انشالله در گام دوم انقلاب اسلامی نیز شاهد تحقق آن خواهیم بود.

    1ed43cb9-97a2-4757-a2c7-d133ef07b230.jpg

    شهدای انقلاب به یک جغرافیای خاص تعلق ندارند

    وی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم ابراز داشت: ادای احترام مردم در مناطق مختلف جهان به رئیس جمهور شهید و حضور شما عزیزان از نقاط مختلف عالم گواه این حقیقت است که این شهدای انقلاب به یک جغرافیای خاص تعلق ندارند؛ همانگونه که انقلاب اسلامی نیز در امتداد مسیر انبیای الهی، حقیقتی برای ساخت یک تمدن جدید معنوی و انسانی و ارائه الگوی زندگی فردی و اجتماعی به همه بشریت است.

    رئیس جامعةالمصطفی با تأکید بر روحیه مردمی شهید جمهور، اظهار داشت: شهدای خدمت آرامش و آسایش خود را وقف مجاهدت در راه نورانی خدمت به مردم نمودند و شب و روز و تعطیلی و غیر تعطیل نداشتند. مردم قدرشناس در ایران و سایر نقاط جهان نیز به همین دلیل در چند روز گذشته مراتب ارادت خود را به این شهدای گرانقدر نشان دادند.

    شهدای خدمت از صادقین بودند

    حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ عبدالله دقاق از علمای بحرین نیز در مراسم با بیان اینکه شهدای خدمت از صادقین بودند به ویژگی‌های این صفت والا پرداخت و گفت: اولین ویژگی، اخلاص در برابر خداوند است، چنین کسی دیگر روحیه کارمندی نخواهد داشت و از فرهنگ جهادی برخوردار خواهد شد. کسی که فرهنگ جهادی داشته باشد، دیگر ساعت برای کار نمی شناسد. هر کسی که شهیدانی همچون آیت‌الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان و آیت‌الله آل‌هاشم را دیده بود، فرهنگ جهادی را در وجود آنها می‌دید.

    این روحانی برجسته بحرینی ویژگی دوم صادقین را داشتن روحیه خدمت به مردم برشمرد و افزود: در روایتی آمده است که دو ویژگی وجود دارد که بالاتر از آن نیست، یکی ایمان به خدا و دیگری خدمت به مردم.

    شیخ دقاق ویژگی سوم صادقین را پیروی از ولی امر بیان کرد و گفت: این ویژگی به صورت برجسته در آیت‌الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان متجلی بود.

    76d33cb9-97a2-4757-a2c7-d133ef07b230.jpg

    در این مراسم علاوه بر اجرای برنامه‌های متنوع از جمله اجرای گروه سرود دانش‌آموزی از ملیت‌های مختلف، شعرایی از چند کشور به قرائت شعر و مدح اهل‌بیت(ع) و شهدای خدمت پرداختند.

    در بخشی از آیین گرامیداشت شهدای خدمت از خانواده شهدا تجلیل به عمل آمد.

    مراسم بزرگداشت «شهدای خدمت» از سوی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و جامعةالمصطفی العالمیه(ص)، عصر امروز پنج‌شنبه ـ دهم خرداد ۱۴۰۳ ـ با حضور اساتید و طلاب و دانش‌پژوهان غیرایرانی در شهر قم برگزار شد.

  • شهید رئیسی، خستگی را خسته کرده بود | همراهی سیاست و اخلاق در مکتب اهل‌بیت(ع)

    شهید رئیسی، خستگی را خسته کرده بود | همراهی سیاست و اخلاق در مکتب اهل‌بیت(ع)

    به گزارش پایگاه رسمی مجمع جهانی اهل بیت (ع)- مراسم بزرگداشت «شهدای خدمت» از سوی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و جامعةالمصطفی العالمیه(ص)، بعد از ظهر امروز پنج‌شنبه ـ ده خرداد 1403 ـ با حضور اساتید و طلاب غیر ایرانی در شهر قم برگزار شد.

    آیت‌الله «رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، در ابتدای سخنرانی خود بیان داشت: شهدای خدمت، تربیت شده‌ی مکتب امامین انقلاب بودند که از مکتب اهل‌بیت(ع) نشأت گرفته است. امام خمینی(ره) می‌فرمودند که از آیه شریفه «أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ..»، دو قیام برداشت می‌شود؛ یکی قیام فردی برای توحید و دیگری قیام اجتماعی برای رساندن جامعه به عدالت که همین عدالت، آرزوی همه انبیاء الهی بود؛ لذا برای تحقق عدالت در جامعه باید هزینه‌های سنگین داد.

    خادم‌بودن، ویژگی‌ مشترک شهدای راه خدمت بود

    وی افزود: امام(ره)، شاگردان خودشان را این گونه تربیت کردند، شهدایی همچون شهید بهشتی و امروزه نیز همانند آیت‌الله رئیسی که هر یک، تاثیر اجتماعی عمیقی را در جامعه برجای گذاشتند. آن چیزی که به دست آمده، سرمایه‌ی اجتماعی بزرگ و بین‌المللی است. این سرمایه بین‌المللی که به برکت خون شهدای خدمت به دست آمده را باید پاسداشت و از آن در انتخابات نیز استفاده کرد.

    دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) به ارکان انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: انقلاب ما سه رکن دارد که یکی از این ارکان، مردم هستند؛ این رکن باید روز به روز توسعه پیدا کند و تقویت شود. مبانی مهمی که در حوزه مدیریت اسلامی باید بدان توجه داشت، توسعه‌محوری و مردم‌داری است. همچنین برای کارآمدی نیز ویژگی‌هایی مثل عشق و علاقه، ایمان به هدف، دانش مدیریت و اِعمال آن، شرح صدر، اِشراف بر کار، تبیین اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی و گفتمان اسلامی، ضروری است.

    آیت‌الله رمضانی، خادم بودن را به عنوان یکی از ویژگی‌های مشترک شهدای راه خدمت دانست و افزود: در نظام های لیبرالیستی، سخنی از اخلاق در کنار سیاست وجود ندارد ولی شهید رئیسی، این ویژگی‌ها را در کنار هم جمع کردند. در آنجا سخن از اخلاص در حوزه سیاست بی‌معناست، آنها معتقد هستند که حتی در حوزه‌ی رسانه هم سخن گفتن از اخلاص بی‌معناست؛ لذا این مبانی فقط در مکتب وحیانی، مکتب اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) مشاهده می‌شود که باید مردم را دوست داشت، همانگونه که حضرت امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر فرمود: «مردم را دوست داشته باش». در مکتب اهل‌بیت(ع) و مکتب امامین انقلاب مشاهده می‌کنید که کار برای خدا است و این امر، از آموزه‌های مهم اهل‌بیت(ع) می‌باشد. این که سیاستمدار اخلاقی باشد، ملاک او رضایت مردم و گره گشایی از مشکلات آنان باشد، غم مردم غم او و شادی مردم شادی او باشد، در سیاست اسلامی کاملا مشهود است.

    رئیسی عزیز، خستگی نمی‌شناخت  

    وی به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «رئیسی عزیز، خستگی نمی‌شناخت» اشاره کرد و گفت: یک مدیر در نظام اسلامی خستگی نمی‌شناسد زیرا‌ برای خدا کار می‌کند؛ مراد از خستگی، خستگی تَن نیست چون بالاخره تَن خستگی پیدا می‌کند، بلکه مراد خستگی روحی است. البته در روایات ما اشاره شده که خستگی و دلمردگی روحی در بسیاری از بیماری‌های جسمی تاثیرگذار است همانند حسادت که به ایمان و جسم فرد ضربه می‌زند. اما آنچه بدان اشاره می‌کنم، خستگی‌ناپذیری یا به عبارتی «خستگی را خسته‌کردنِ» یک مدیر اسلامی در نظام اسلامی می‌باشد که این ویژگی را شهید رئیسی و همراهانش داشتند. کشور ایران که مرکز ثقل جهان اسلام و رهبر جبهه مقاومت است، مدیر خستگی‌ناپذیر می‌خواهد تا بتواند بر کشورهای مختلف جهان اثر بگذارد. مدیر خستگی‌ناپذیر علاوه‌بر نشاط و خوشرویی، از شرح صدر نیز برخوردار است که موجب افزایش کارآمدی او می‌شود. بنده مواردی که شخصا آن را پیگیری می‌کردم، از سوی شخص شهید رئیسی نیز با خوشرویی پیگیری می‌شد و آن موارد را حل می‌کرد.

    دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) ادامه داد: کسی که خستگی‌ناپذیر باشد، کار را مُتقن انجام می‌دهد ولی مدیری که چنین ویژگی‌ای ندارد، کار را بدون اتقان و با عجله پیگیری می‌کند. کسی که خستگی‌ناپذیر باشد، دارای ذهنی با نشاط است و بر کارها اشراف دارد. اثر چهارم یک مدیر خستگی‌ناپذیر، مداومت بر کار است؛ ممکن است برخی افراد اول کار فعال باشند و در ابتدای کار تلاش کنند اما کسی که خستگی‌ناپذیر شد، تا انتها بر کار مداومت دارد؛ بر اساس روایات نیز: «کمِ همیشگی بهتر از بسیاری است که قطع می‌شود».

    آیت‌الله رمضانی، آخرین اثرِ «مدیر خستگی‌ناپذیر» در جامعه را «اُمید» دانست و بیان کرد: برخی افراد، چند اشکال را در برخی مصادیق می‌بینند و چون تحلیل کلان ندارند، سیاه‌نمایی می‌کنند؛ این سیاه‌نمایی، نااُمیدی را به دنبال دارد. «مدیر خستگی ناپذیر»، هیچ‌گاه از واژه بحران استفاده نمی‌کند بلکه از بحران عبور می‌کند و گره را می‌گشاید؛ لذا رهبر انقلاب و امام خمینی(ره) همواره اُمید را به جامعه منتقل می‌کردند، همچنین در روایتی از رسول اکرم(ص) آمده که «امید آفرینی برای امت من، رحمت است».

    وی در پایان سخنان خود، به برکات شهید رئیسی برای جامعه ایران پرداخت و گفت: شهید رئیسی هم نشاط داشت، هم خوش برخورد بود، هم عملش اتقان داشت و همینطور تداوم در کار داشت؛ لذا شهادت این شهید، سرمایهای اجتماعی به دنبال دارد که قابل استفاده در عرصه‌هایی همچون انتخابات است. ما امیدواریم در انتخابات، خادمی که ویژگی‌هایی همچون اخلاص و صمیمی‌بودن با مردم را داراست، انتخاب گردد تا پیشرفت انقلاب را در اُمّ‌القرای جهان اسلام دنبال کند.

    گفتنی است در پایان سخنرانی دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، مراسم تکریم خانواده‌ی شهدای راه خدمت با حضور آیت‌الله رمضانی و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عبّاسی، صورت گرفت.

    آیت‌الله رمضانی، خادم بودن را به عنوان یکی از ویژگی‌های مشترک شهدای راه خدمت دانست و افزود: در نظام‌های لیبرالیستی، سخنی از اخلاق در کنار سیاست وجود ندارد ولی شهید رئیسی، این ویژگی‌ها را در کنار هم جمع کردند.

  • گزارش تصویری | مراسم بزرگداشت شهدای خدمت از سوی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و جامعة المصطفی(۱)

    گزارش تصویری | مراسم بزرگداشت شهدای خدمت از سوی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و جامعة المصطفی(۱)

    به گزارش پایگاه رسمی مجمع جهانی اهل بیت (ع)- مراسم بزرگداشت شهدای خدمت از سوی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و جامعة المصطفي العالمیة در سالن قدس مجتمع جامع امام خمینی(ره) در شهر قم، برگزار شد. سخنرانان این مراسم آیت‌الله رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عباسی رئیس جامعة المصطفی و حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله الدقاق رئیس حوزه علمیه بحرینی‌های مقیم قم بودند.

  • گزارش تصویری | مراسم بزرگداشت شهدای خدمت از سوی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و جامعة المصطفی(۲)

    گزارش تصویری | مراسم بزرگداشت شهدای خدمت از سوی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و جامعة المصطفی(۲)

    به گزارش پایگاه رسمی مجمع جهانی اهل بیت (ع)- مراسم بزرگداشت شهدای خدمت از سوی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و جامعة المصطفي العالمیة در سالن قدس مجتمع جامع امام خمینی(ره) در شهر قم، برگزار شد. سخنرانان این مراسم آیت‌الله رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عباسی رئیس جامعة المصطفی و حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله الدقاق رئیس حوزه علمیه بحرینی‌های مقیم قم بودند.

  • گزارش تصویری | حاشیه‌های مراسم بزرگداشت شهدای خدمت از سوی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و جامعة المصطفی

    گزارش تصویری | حاشیه‌های مراسم بزرگداشت شهدای خدمت از سوی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و جامعة المصطفی

    به گزارش پایگاه رسمی مجمع جهانی اهل بیت (ع)- مراسم بزرگداشت شهدای خدمت از سوی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و جامعة المصطفي العالمیة در سالن قدس مجتمع جامع امام خمینی(ره) در شهر قم، برگزار شد. سخنرانان این مراسم آیت‌الله رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عباسی رئیس جامعة المصطفی و حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله الدقاق رئیس حوزه علمیه بحرینی‌های مقیم قم بودند.

  • ما امانت‌دار آموزه‌های اهل‌بیت(ع) در صحنه جهانی هستیم | ضرورت حفظ نظام اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره)

    ما امانت‌دار آموزه‌های اهل‌بیت(ع) در صحنه جهانی هستیم | ضرورت حفظ نظام اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره)

    به گزارش پایگاه رسمی مجمع جهانی اهل بیت (ع)- جلسه درس اخلاق با عنوان «اخلاق اداری»، امروز پنج‌شنبه ـ دهم خرداد 1403 ـ با سخنرانی آیت‌الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در سالن اجتماعات مجمع و با حضور مدیران و کارکنان این سازمان بین‌المللی در شهر قم، برگزار شد.

    آیت‌الله رمضانی در ابتدای این جلسه، سانحه دلخراش سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و مسئولان همراه ایشان را تسلیت گفت و افزود: نظام اسلامی، خدمتگزار صمیمی، صادق و مخلصی را از دست داد. مرحوم آیت‌الله رئسی بین سیاست، اخلاق و صداقت و اخلاص جمع کرده بود در حالی که در دنیای غرب این مفاهیم قابل تعریف نیست.

    وی ادامه داد: با شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه ایشان، سرمایه اجتماعی به جامعه بازگشت و مهم این است که این سرمایه را در عرصه ملی و بین‌المللی حفظ کنیم. چون مردم از ارکان نظام هستند و نباید آسیب ببینند. ظهور این سرمایه در انتخابات است؛ امیدوارم انتخاباتی در خور شأن نظام برگزار شود و شخصیتی که پیشرفت کشور را هدف قرار داده است، انتخاب شود.

    استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه حفظ نظام، تکلیفی است که برعهده نیروهای انقلاب گذاشته شده است افزود: از دیدگاه امام خمینی(ره)، حفظ نظام از اوجب واجبات است. در این راستا مهم، مدیریت جامع است و باید از ظرفیت و سرمایه مردم و نظام استفاده شود.

    وی درباره استقبال مردم از تشییع پیکر آیت الله رئیسی و هیئت همراه ایشان گفت: حضور مردم در تشییع رئیس جمهور و همراهان او در شهرهای تبریز، قم، تهران، بیرجند و مشهد، نشانه عشق و علاقه آنان به نظام و خدمتگزاران است. بعد از تشییع حضرت امام و شهید قاسم سلیمانی، ما چنین تشییع باشکوهی را در ایران ندیده بودیم. مردم، علاقه و وفاداری خود را به کسانی که خدمت کردند نشان دادند؛ این سرمایه عظیمی است که باید قدر آن را بدانیم.

    دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در بخش دیگری از سخنان خود به دو اصل مهم اخلاقی اشاره کرد و اظهار داشت: هر سازمانی علاوه بر علم و دانایی و آشنایی به مسئولیت و تعهد و تخصص، به صداقت و راستگویی نیاز دارد. لازم است صداقت و راستگویی در مجموعه اداری به منصه ظهور برسد، در این صورت آن سازمان پیشرفت خواهد کرد.

    وی ادامه داد: در قرآن آمده است که مومنین با افرادی که صادق هستند، ارتباط داشته باشند: «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ». هر چند تفسیر اولیه این آیه اهل بیت(ع) می‌باشند که در همه عرصه‌ها و حوزه‌ها صادق می‌باشند و بالاترین درجه صدق را دارا هستند، اما این آیه به ما معیار ارائه می‌کند که مومنان با افراد صادق و مومن و متقی ارتباط داشته باشند. به دلیل اینکه این ارتباط باعث رشد مومنان خواهد شد و اگر با افرادی که پایبند و مومن و متقی باشند زندگی کنیم، در امن و آرامش خواهیم بود اما اگر با شخص مفسد و فاسق ارتباط داشته و نشست و برخاست داشته باشیم، ناامنی برای ما خواهد آورد.

    آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه در یک مجموعه اداری کارمندان باید احساس امنیت کنند، اضافه کرد: تجربه تاریخ نشان داده است که اگر دستگاه حکومتی مثل بنی‌عباس فاسد باشد حتی پدر از پسر در امان نخواهد بود. در این صورت همه زیر پای هم را خالی می کنند چون ایمان و پایبندی وجود ندارد. اما در فضاهایی که ایمان، باور و تقوا و پایبندی وجود داشته باشد وضعیت متفاوت خواهد بود.

    وی همچنین گفت: اگر در مجموعه‌ای صداقت و راستگویی باشد آنجا رشد می‌کند. امام خمینی(ره) در اوج اخلاص بود و اخلاص باعث رشد همه مجموعه‌ها خواهد شد. از ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی هم اخلاص بود و در دنیایی که نگاه ماکیاولیستی و ابزارانگارانه وجود دارد، اخلاص و صداقت مفهوم و معنایی ندارد و نمی‌شود سیاستمداری صادق و اخلاص داشته باشد بلکه این مفاهیم در زندگی‌های ایمانی معنا و مفهوم دارد.

    استاد سطوح عالی حوزه، با تأکید دوباره بر صدق و راستگویی اظهار داشت: امام صادق عليه السلام در روایتی می‌فرماید: «إنّ اللّه َ عَزَّ و جلَّ لم يَبعَثْ نَبِيّا إلاّ بصِدقِ الحَديثِ، و أداءِ الأمانَةِ إلى البَرِّ و الفاجِرِ». خداوند هيچ پيامبرى را نفرستاد، مگر با دعوت به راستگويى، و برگرداندن امانت به نيكوكار و بدكردار. راستگویی و امانت‌داری از قواعد بین‌المللی و طلایی است که مورد پذیرش همه ملت‌هاست. از این قواعد طلایی در دین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) فراوان وجود دارد. همچنین اصحاب امام صادق(ع) نقل کرده‌اند که هر زمان از ایشان جدا می‌شدیم و خداحافظی می‌کردیم، ما را به صداقت و امانت‌داری سفارش می‌کرد.

    وی با بیان اینکه احکام شرع برای تربیت انسان‌هاست، افزود: نماز و روزه و ذکر، باید خروجی داشته باشد و انسان را تربیت کند. نمازی که انسان را تربیت نکند، نماز نیست. لذا باید بازنگری کنیم که چرا نماز و روزه بر ما اثر نکرده است؟ پس باید موانع را برداریم و اگر عیوبی داریم بررسی کرده و برطرف کنیم. ما متأسفانه از برخی ایرادات خود اطلاع نداریم. آیت‌الله بهجت می‌فرمود هر شب خودتان را محاسبه و نقد کنید؛ اگر کار خوبی انجام دادید از خداوند توفیق استمرار آن را داشته باشید و اگر کار بدی کردید استغفار کنید.

    آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه باید نسبت به هم صداقت داشته باشیم، اضافه کرد: در محیط اداری همه با یکدیگر باید صادق و راستگو باشند. در مبانی دینی آن قدر راستگویی مهم است که در روایتی آمده است که مومن برخی کارهای زشت را انجام می‌دهد اما دروغ نمی‌گوید. لذا اگر دروغ‌گویی در یک مجموعه سازمانی رواج داشته باشد، آن مجموعه ضربه خواهد خورد و رنگ رشد و پیشرفت را نخواهد دید. بنابراین اگر در مجمع جهانی اهل بیت(ع) که کار بین‌المللی انجام می‌دهد، ویژگی‌های نیک حاکم باشد به همراه خلاقیت و نوآوری، باعث رشد همه بخش‌ها خواهد شد.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره ضرورت‌های فعالیت مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: در سال جدید همه همکاران با نگاه جهادی به کار خود بپردازند و انگیزه‌ها را تقویت کنند تا بتوانیم جایگاه خود را حفظ کنیم و آبروی این جایگاه باشیم. در سال جدید مجمع باید برنامه علمی و بروز، بر اساس نیازشناسی و شناخت ضرورت‌ها داشته باشد.

    دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) افزود: ما با بسیاری از شبهات مواجه هستیم، باید پاسخ‌گو باشیم و تبیین درستی از معارف و آموزه‌های اهل بیت(ع) ارائه دهیم. برخی اوقات تحلیل و بررسی ما یک‌جانبه است در حالی که شهید مطهری در تبیین مفاهیم دینی جامع‌نگر بود.

    وی به شرایط امروز جامعه جهانی اشاره کرد و افزود: در وضعیت بین‌المللی فعلی، ما امانت‌دار تبیین آموزه‌ها و شناساندن اهل بیت(ع) با قرائت صحیح هستیم و اگر معارف خاندان اهل‌بیت(ع) به درستی تبیین شود همه جذب خواهند شد. چون امکان دارد یک بُعد از ابعاد زندگی اهل بیت(ع)، یک مسیحی را جذب کند و نمونه‌های زیادی از مصادیق آن وجود دارد.

    آیت‌الله رمضانی با بیان این‌که مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) باید مکتب اهل‌بیت(ع) را به صورت جامع به دنیا معرفی کند ادامه داد: در این راستا معرفی این مکتب به نخبگان دنیا با زبان بین‌المللی اهمیت دارد. لذا لازم است عدالت، عقلانیت و معنویت اهل بیت(ع) را به دنیا معرفی کنیم چون متأسفانه امروزه معنویت‌های بدلی در شهر مذهبی قم هم نفوذ کرده است.

    وی در پایان گفت: مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) اعتبار فوق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند در عرصه جهانی با سازمان‌ها و نهادها تعامل و هم‌افزایی داشته باشد. لذا ضرورت دارد بتوانیم از ابزارهای نوین مثل فضای مجازی، اهل بیت(ع) را به عنوان الگوهای جامعه بشری معرفی کنیم.

    دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) بیان داشت: در وضعیت بین‌المللی فعلی، ما امانت‌دار تبیین آموزه‌ها و شناساندن اهل‌بیت(ع) با قرائت صحیح هستیم و اگر معارف خاندان اهل‌بیت(ع) به درستی تبیین شود، همه جذب خواهند شد.

1-آمار «مجمع جهانی اهل‏ بیت(ع)» از شیعیان اندونزی ـ سال 2008

 

جمعیت کشور: 221.900.000

جمعیت مسلمانان: 195.372.000

جمعیت شیعیان: 1.952.720

درصد شیعیان نسبت به جمعیت کشور: 0.9 درصد

 

‏2-آمار «دائرةالمعارف امام حسين(ع)» از شیعیان اندونزی‏ ـ سال 2000

 

جمعیت کشور: 219.266.557

درصد شیعیان نسبت به جمعیت کشور: 12.65 درصد

 

3- آمار انجمن دین و زندگی اجتماعی «مؤسسه ‏PEW» از‏ شیعیان‏ اندونزی ـ سال 2009

 

جمعیت کشور: بیش از 200.000.000

جمعیت مسلمانان: 202.867.000

جمعیت شیعیان: کمتر از 2.028.000

درصد شیعیان نسبت به جمعیت مسلمان کشور: کمتر از 1 درصد

پایگاه‌های مرتبط

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
9+7=? کد امنیتی