دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع): باید قواعد طلایی اهل بیت(ع) را به بشریت معرفی کنیم

Sunday, 14 March 2021
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشت: مکتب و فقه اهل بیت(ع) می تواند تمام سوالات موجود را پاسخ دهد. همچنان که وزیر اوقاف و مفتی محترم سوریه تاکید داشتند باید مکتب اهل بیت(ع) را بشناسیم و به نسل های جدید و آینده بشناسانیم.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع): باید قواعد طلایی اهل بیت(ع) را به بشریت معرفی کنیم

آیت الله «رضا رمضانی» در سفر به سوریه با اعضای مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) روز پنجشنبه 7 اسفند 1399 دیدار و از مجمّع حضرت رقیه(س) بازدید کرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در این دیدار در تشریح فعالیت ها و برنامه های مجمع گفت: مجمع جهانی اهل بیت(ع) در دور جدید فعالیت خود نظام و برنامه جدیدی را در نظر گرفته است. در این رویکرد شبکه ماهواره ای ثقلین و خبرگزاری ابنا بخش رسانه ای مجمع را بر عهده گرفته اند.

وی افزود: در شبکه ثقلین علاوه بر زبان عربی، زبان روسی را نیز راه اندازی کردیم که با 18 میلیون مخاطب، با سیاست و رویکرد جدیدی فعالیت های خود را دنبال می کند. خبرگزاری ابنا نیز با سیاست های نوین به 25 زبان، اخبار و رویدادهای پیروان اهل بیت(ع) را از سراسر جهان دریافت و منتشر می کند.

آیت الله رمضانی عنوان کرد: در بخش علمی و دانشجویی، دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) در 16 رشته در مقطع فوق لیسانس و رشته های دکتری که در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد، فعالیت دارد. ویکی شیعه نیز به بیش از 10 زبان و 25000 مقاله علمی در حال فعالیت است که دو زبان دیگر در حال اضافه شدن است و در آینده نزدیک قرار است به 40000 مقاله علمی برسیم. امیدواریم اساتید محترم مجمّع حضرت رقیه(س) در نوشتن مقالات علمی ویکی شیعه مشارکت کنند. از اساتید، دانشجویان و اعضای مجمع عمومی نیز می خواهیم تا پیشنهادت و راهبردهای خود را در مسیر تحول مجمع به دست ما برسانند.

وی تأکید کرد: تمام این فعالیت های رسانه ای، برای نشر فرهنگ اهل بیت(ع) و تعالیم اهل بیت(ع) به بهترین شکل است. ما باید رویکرد خود را تغییر دهیم. اهل بیت(ع) امام بشریت هستند و برای معرفی اهل بیت(ع) باید قواعد طلایی اهل بیت(ع) را معرفی نماییم و به بشریت تشنه تعالیم اهل بیت(ع) برسانیم. یکی از کشیش ها می گفت که اگر ما نهج البلاغه را داشتیم دنیا را فتح می کردیم. نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و دیگر معارف اهل بیت(ع) ثروت های علمی در اختیار ما هستند که برای نشر معارف اهل بیت(ع) می توان از آنها بهره برد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه گفت: مکتب و فقه اهل بیت(ع) می تواند تمام سوالات موجود را پاسخ دهد. همچنان که وزیر اوقاف و مفتی محترم سوریه تاکید داشتند باید مکتب اهل بیت(ع) را بشناسیم و به نسل های جدید و آینده بشناسانیم.

وی در بیان پیشنهادی گفت: ارتباط بین دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) و مجمّع حضرت رقیه(س) را پیشنهاد می کنم تا بتوان مواد درسی را به اشتراک گذاشت و ویرایش کرد تا این افق و نگاه را پیاده کنیم.

آیت الله رمضانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از زحمات جناب حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن تبریزی در نمایندگی مجمع در کشور سوریه تشکر می کنیم و قطعا از ظرفیت های ایشان در نمایندگی جدید مجمع در سوریه استفاده خواهیم کرد. ان شاءالله نمایندگی مجمع نیز با مدیریت جدید موفقیت هایی خواهد داشت و جایگاه حقیقی خود را در این کشور پیدا خواهد کرد.

وی در پایان گفت: اجلاس مجمع عمومی نیز یک سال به دلیل تغییر مدیریت و سال دیگر به دلیل کرونا به تأخیر افتاد که ان شاءالله به برکت حضرت رقیه(س) و حضرت زینب (س)، شرّ ویروس کرونا برطرف شود و ما بتوانیم اجلاس را در سال آینده برگزار کنیم.

در ابتدای این دیدار شیخ «نبیل حلباوی» عضو سوری شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) از تشریف فرمایی آیت الله رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و هیأت همراه به سوریه قدردانی کرد و میلاد مولی الموحدین امیر المومنین علیه السلام را تبریک گفت.

وی اظهار داشت: به دستور «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه، "جامعه بلاد الشام" با سه بخش مجمّع السیدة رقیه(س)، مجمع شیخ کفتارو و مجمع الفتح الاسلامی تأسیس شد. در ابتدا مجمع السیدة رقیه(س) که بر اساس مکتب و تعالیم اهل بیت(ع) تأسیس شد قرار بود در چارچوب علوم شریعت اسلامی دانشجو بپذیرد. پس از گذشت چند سال، موافقت رشته های فنی مهندسی را نیز از وزیر علوم دریافت کردیم و در چندین نوبت فارغ التحصیلانی در رشته های کارشناسی به جامعه سوریه تحویل دادیم. اما متاسفانه بصورت کاملا غیر موجه، طی نامه ای از وزیر علوم، مجمع را تا اطلاع ثانوی از پذیرش در رشته های غیر شریعت اسلامی منع کردند. که امیدوار هستیم هر چه سریعتر این مشکل برطرف شده و ما مجدداً شاهد پذیرش جوانان پیرو اهل بیت(ع) در رشته های فنی مهندسی و علوم انسانی باشیم.

عضو سوری شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: دانشجویان فارغ التحصیل در مدرک لیسانس به دانشگاه های دمشق و غیره معرفی می شوند تا دوره های تکمیلی فوق لیسانس و دکترا را بگذرانند. لذا پیشنهاد می کنم در صورت امکان، مجمع جهانی اهل بیت(ع) این امکان را فراهم سازد تا جوانان نخبه و فعال را در دانشگاه های ایران در مقاطع تکمیلی بورس نمایند تا شاهد رشد و ارتقاء جامعه پیروان اهل بیت(ع) در کشور سوریه باشیم. چون رشد علمی جوانان پیرو اهل بیت(ع) در این کشور و ورود آنها در ادارات و سازمان های دولتی کشور باعث تقویت بنیه شیعیان خواهد بود.

در ادامه حضار دیدگاه های خود را به دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشتند.

گفتنی است در این دیدار آقایان و حجج اسلام «نبیل حلباوی»، «سمیر کحال»، «تامر مصطفی»، «محمد امین رمانی»، سمیر شحیطانی» و «یاسر حلباوی» حضور داشتند.

Ahl Al-Bayt World Assembly

The Ahl al-Bayt World Assembly  is an international non-governmental organization (INGO) that was established by a group of Shiite elites under the supervision of the great Islamic authority of the Shiites in 1990 to identify, organize, educate and support the followers of Ahl al-Bayt.

  • Tehran Iran
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

Contact Us

Issue
Email
The letter
3+2=? Captcha