اعرافی: دوران رقم خوردن سرنوشت منطقه در کاخ سفید گذشته است

سه شنبه, 30 آبان 1396
عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) صبح امروز در یازدهمین همایش سالانه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، در مشهد ابراز کرد: امروز جبهه مقاومت در یک خط واحد ایستاده و روزگاری که سرنوشت کشورهای منطقه در کاخ سفید رقم می خورد، گذشته است.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) صبح امروز در یازدهمین همایش سالانه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، در مشهد ابراز کرد: امروز جبهه مقاومت در یک خط واحد ایستاده و روزگاری که سرنوشت کشورهای منطقه در کاخ سفید رقم می خورد، گذشته است.

«آیت الله علیرضا اعرافی» با اشاره به پیروزی های اخیر جبهه مقاومت افزود: می شود بدون اتکا به قدرت ها، پیروز شد و امروز عزم و اراده جبهه مقاومت روز به روز افزایش می یابد.

مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه با اشاره به دستاوردهای عظیم و دامنه دار انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی و...، ابراز کرد: ایران در تحریم و درحال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات بیرونی و داخلی در شاخص های گوناگون دست تنها به رشد و پیشرفت هایی رسیده است.

رئیس جامعه المصطفی به افزایش تعداد دانش آموز و معلم و زیرساخت ها اشاره و خاطرنشان کرد: اگر دستاوردها و پیشرفت ها را با استانداردهای درست انجام دهیم، در منطقه و جهان دارای ویژگی های برجسته ای هستیم.

امام جمعه قم در ادامه به حضور دانشگاه، آموزش و پرورش و نیز حوزه علمیه در میان مردم و جامعه اشاره و ابراز کرد: حوزه علمیه ای انقلابی و بیدار است که هویت خود را در خدمت به جامعه لمس و حس کند.

«اعرافی» بالابردن تربیت دینی، لمس مشکلات جامعه و پاسخگویی به نیازها را از جمله رسالت های حوزه علمیه خواند و اظهار کرد: این امر در دانشگاه و آموزش و پرورش نیز مدنظر می باشد و پاسخ ندادن به نیازهای واقعی و انتراعی و جدا بودن از جامعه نباید وجود داشته باشد.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره و ابراز کرد: تحقق مهارت های لازم در دانش آمورش، دریافت سبک درست زندگی، احساس هویت انقلابی، ملی و اسلامی در نظام تربیت نیاز است تا دانش آموز احساس غنا کند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه هویت انقلابی باید در متن آموزش وجود داشته باشد، زیرا دشمنان تا همه هویت ما را از ما نگیرند، کوتاه نمی آیند، افزود: در این رزم اگر کوتاه بیایم تا آخر باید عقب بنشینیم، ولی اگر بایستیم آنان عقب خواهند نشست.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه تعامل سه ضلع فکر و فرهنگ با حفظ جایگاه ها و حریم ها یعنی آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه را مهم خواند.

امام جمعه قم در ادامه به اهمیت حوزه تعلیم و تربیت اشاره و خاطرنشان کرد: نخستین امر این است که در زیرساخت رشته ای خود تحولی ایجاد کنیم و سپس برای تربیت نیروی انسانی تطوراتی انجام شود.

«آیت الله اعرافی» به دو مقوله نظام پژوهشی متناسب با نیازهای جدید و نظام آموزش های مهارتی و کاربردی اشاره و اظهار کرد: در کنار حوزه متون و منابع که کارهایی باید انجام شود و گزینش و پذیرش حوزه های علمیه از جمله کارهایی است که می بایست مدنظر قرار گیرد.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: انتظار است که تحرک بیشتری در این زمینه ها باشد و تعامل ها افزایش یابد و حضور روحانیت در آموزش و پرورش یک ضرورت آرمانی و هدفی و نه صنفی است.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
5+5=? کد امنیتی